7. 9. 2014

Pořád ještě prázdniny / Still holidays

Druhý týden utekl, ani nevím jak. Přitom se nic moc nedělo, škola ještě nezačala, tak se zatím flákám skoro na plný úvazek. Pár školních akcí se teda odehrálo, hlavně vstupní pohovor a test z finštiny, abych si vůbec mohla zapsat některé předměty. Vším jsem úspěšně prolezla, takže zítra můžu konečně do školy naostro. Na páteční úvodní hodině nás bylo deset, což je na výuku jazyků docela dobrý počet, měla bych ale jednu výhradu - vážně tam musíme být samé holky? Chlapi, kde jste?
Další školní akcí bylo čtvrteční seznámení s knihovnou. Asi bych spíš měla napsat seznámení s knihovním webem, databázema a podobnýma záležitostma, samotná prohlídka knihovny trvala chviličku a do oddělení, které se mě bude týkat nejvíc, jsme se stejně nedostali, asi proto, že leží v jiné budově, která je ale pár kroků od té hlavní. Holt to tam budu muset prolézt sama, už se těším, až budu zase držet v ruce knížku. Čtení si zatím vynahrazuju na openculture, kde je k dispozici (mimo jiné) spousta dobré literatury, legálně a zadarmo - vážně nechápu, jak to, že jsem tuhle stránku objevila až teď!
Ve čtvrtek odpoledne jsem se do školy vrátila znovu, tentokrát kvůli konkurzu do místního sboru. Po dvanácti letech každopátečního zpívání by mi to fakt chybělo. Konkurz začínal v šest a na to, že den předtím už proběhlo jedno kolo, nás tam bylo fakt hodně (nevím, kolik přesně, ale mohlo to být ke dvaceti; ve středu údajně bylo přes dvacet lidí). Na řadu jsem přišla až okolo osmé. Dvouhodinové čekání člověka docela unaví, ale naštěstí jsem to zvládla! Teď si jenom musím zvyknout na to, že sborový den není pátek, ale úterý, a zkouška netrvá hodinu a půl, ale dvakrát tolik.


Organizovaného programu tenhle týden vážně nebylo moc, takže jsem se většinou musela zabavit sama. Hromadu času jsem zabila sledováním seriálů, konkrétně Doctora Who, na kterém jsem od té doby, co jsem ho objevila (asi před tři čtvrtě rokem), naprosto závislá. Každou epizodu jsem viděla minimálně dvakrát, některé daleko, daleko víckrát. Samozřejmě jsem se nemohla dočkat osmé série, se kterou jsem zatím docela spokojená, nejvíc s druhým dílem. Taky jsem zvědavá, jak se vyvine vztah Clary a Dannyho - zatím to vypadalo, že opět bude tou dominantnější a akčnější polovičkou žena, tak jak je u Doktorových spolucestujících (bohužel) zvykem, ale ráda bych se v tomhle pletla.
Druhý seriál, který mě v poslední době chytil, je Arrow. Dneska jsem dokončila první sérii (tvůrci naprosto přesně odhadli, kdo bude moje nejoblíbenější postava, takže ho samozřejmě zabili, ach jo) a vrhla jsem se na druhou. Nemám pochyb, že ji dokončím dřív, než začne třetí (což je, jestli se nepletu, za měsíc).
Teď to vypadá, že jsem celý týden proseděla/ležela u počítače, ale rozhodně to není pravda. Venku se totiž udělalo fakt hezky, občas se dá vyjít ven i v krátkém rukávu, a když má člověk les pár kroků od baráku, skoro se tomu nedá odolat. Začala jsem se teda pravidelně vytrácet ven do lesů a tam se pravidelně ztrácet. Obvykle se doma mrknu na mapu, naplánuju si cestu a snažím se jí držet, ale povedlo se mi to zatím jenom jednou. Se ztrácením to je zato větší sranda. A zas taková hrůza to není, když je člověk úplně v koncích (tak jako já předevčírem), najde nejbližší autobusovou zastávku, ideálně s autobusem směřujícím do centra, a nechá se z neznámých končin vyvézt někam, kde to zná. Doma jsem pak samozřejmě zjistila, že jsem byla přesně tam, kde jsem chtěla být, a kdybych nezazmatkovala, vydala se tou ulicí přesně tím směrem, kterým jsem původně měla namířeno a nenechala se odradit tím, že ta cesta vedla zpátky do lesa, po chvilce bych z lesa zase vylezla přesně tam, kde už to znám. Příště už budu vědět.




The second week is already over. I didn't have much to do, the school hasn't started yet, so I was basically just being lazy. There were some school events though, especially the entrance interview and test from Finnish, without which I wouldn't be able to enroll to some courses. I've passed everything, so I can go to school tomorrow. On the introductory lesson on Friday there was ten of us, which is a good number for learning languages, though I have one small problem - why we are all girls? Where are all the guys?
The next school event was the library orientation on Thursday. It would probably be better to write "orientation in the library web, databases and such stuff," because the library tour was really short and we didn't even visit the department I will need the most, probably because it's in a different building, but just across the street from the main library building. I'll have to go there on my own, I'm really looking forward to holding a book again. Meanwhile I've been reading stuff from openculture, where is, among other things, a lot of good literature, legally and for free. I don't understand, why I haven't known about this site before!
On Thursday afternoon I went to the school again, this time because of the audition to the school choir. After twelve years of rehearsals on every Friday I would really miss it. The audition started at 6 and there was so many people, considering that the day before was already one round of auditions. I'm not sure how many people there were exactly, I'd say something around 20, and another 20 were on Wednesday. My turn came around 8. After two hours of waiting I was really tired, but I was successful! Now I only have to get used to rehearsals on Tuesday instead of Friday and 3 hours long instead of just 1,5.


There really wasn't much of organized programme this week, so most of the time I had to think of something to do. I spent an awful lot of time watching series, in particular Doctor Who, which has been my addiction since I found it not even a year ago. I've seen each episode at least twice, many of them even much more times. Of course I was looking forward to the eighth season, with which I've been quite satisfied so far, the second episode being the best in my opinion. I'm also curious, how will the relationship between Clara and Danny develop - so far it looks like the more dominant and more active part will be the woman, as it is typical for Doctor's companions, but I'd like to be mistaken.
Another serie which I'm hooked on right now is Arrow. Today I finished the first season (the authors must have known, who will be my favourite character, so they made sure they'll kill him) and started watching the second. I'm sure I'll finish before the third season starts, which is, as far as I know, in one month.
Now it seems that I've spent the whole week in front of the computer, but that's not true! The weather got really nice, sometimes it's possible to go out in short sleeves, and when you have forrest right behind your house, it's almost irresistible. I started quite regularly to go hiking and getting lost in the woods. I usually check the map at home and plan the route, but I usually don't manage to keep on it (so far I haven't wandered off only once). But it's much more fun with getting lost. And it's not so terrible - when you really don't know where you are, just find the nearest bus stop, if possible with a bus heading towards the city center, and just get your ass moved from the place you don't know to somewhere you know it a bit more. When I got home, I of course found out, that I was exactly on the street where I wanted to be and if I haven't panicked and went on in the direction I wanted at first, despite it going back to the forrest, I would've emerged from the trees in a place that I already know. Well, I'll know the next time.

6 komentářů:

  1. Óóó, ty sborová nevěrnice! Doufám, že svým pozůstalým kamarádům v ČR vybereš pro inspiraci nějaké parádní songy :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Zařiď mi teleport, pak nebudu sborová nevěrnice :D A nějaké songy vyberu, až budu vědět, co vlastně zpíváme :D

    OdpovědětVymazat
  3. ouk.. a jinak, o hodně přicházíš, protože ve sboru je asi 12 nových lidí..a z toho je 6 kluků, sopránků, altíků, tenorů i basů, úplná paráda :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Tak to je fajn, že noví přišli tak rychle, přece jenom nás loni skončilo docela moc. A super, že máte chlapy, pošli je sem taky, máme málo :D

    OdpovědětVymazat
  5. nene, ty si budeme držet zuby nehty :-D a pokračuje nám cokonce i tradice "přemnožené" rodiny ve sboru, štafetu přebrali 3 sourozenci Holinkovi + skoro jejich jedna poloHolinkoKrkošková :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Takže Bětka je zpátky? Taky mazec :) Tyjo, ale docela mě dráždíš, kdyby tu nebylo tak krásně, tak bych kvůli sboru hned jela zpátky.

    OdpovědětVymazat